Skip to main content

UN NOU PROIECT ETWINNING LA ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”STEAM IN NATURE”

STEAM reprezintă o abordare modernă, interdisciplinară a cercetării și inovării, care este în curs de a fi asimilată în învățământul preuniversitar.

Scopul proiectului eTwinning ”STEAM IN NATURE” este de a dezvolta percepția autoestimei elevilor prin activități STEAM tematice despre natură. Percepția naturii va fi crescută prin activitățile STEAM desfășurate în fiecare lună. Copiii au nevoie de proiecte STEAM deoarece ele ajută elevii să pună întrebări, să conecteze punctele (de cunoaștere), să rezolve probleme, să gândească creativ și să fie inovativi, să aibă un viitor mai strălucit.

Asa că, prin acest proiect ne-am propus să aducem mai multe știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică în viețile copiilor noștri.

STEM este abrevierea pentru Science, Technology, Engineering, & Math. În STEAM s-a adăugat de asemenea un A pentru Artă.Amândouă sunt abordari integrate de învățare care încurajează elevii să se gândească mai larg la problemele lumii reale.

OBIECTIVELE PROIECTULUI:

  • Învățarea păstrării mediului curat;
  • Informații despre consumul conștient de apă;
  • Interes pentru natură și respect pentru lucrurile vii;
  • Construirea de relații inter-curriculare;
  • Utilizarea inteligenței multiple;
  • Dezvoltarea abilităților de gândire creativă;
  • Îmbunătățirea abilităților de știință și matematică.

REZULTATE PRECONIZATE:

  • Va crește interesul pentru mediu și natură;
  • Utilizarea instrumentelor Web 2.0;
  • Învățarea de a face cercetare;
  • Elevii învață să lucreze în grup;
  • Dezvoltarea încrederii în sine a elevilor;
  • Stabilirea relațiilor inter-curriculare;
  • Conștientizarea naturii va fi creată cu activități STEAM.

            Logo-ul proiectului a fost realizat de către prof. Șerban Drugaș, membru în echipa de proiect. Prima dintre activitățile pe care le-am făcut cu tema apei a fost frunzele colorate, sistemul de conducte de apă, apoi, ne-am confecționat propriile lopeți din cutii de chibrituri, bețe de lemn și ne-am încărcat zăpada în camioane. Cât de mult ne-au plăcut aceaste activități!

             Elevii clasei I C s-au bucurat de aceste activități de învățare. Prin activitățile proiectului învață experimentând și descoperind viața, învață cu plăcere. De asemenea, elevii au ocazia să învețe diferite instrumente web2.0 în timpul activităților.

  Prof. înv. primar Simona Bunta