Steluța în căutarea Magiei tale

Am aflat despre Proiectul național de dezvoltare socio-emoțională “Steluța în căutarea Magiei tale” de pe internet. Mărturisesc că mi-a plăcut în primul rând titlul, apoi m-a emoționat foarte mult povestea Steluței, povestea lui Andrei, un copilaș căruia i-a plăcut mult să citească, ”chiar și atunci când doar urechile mai erau deschise”.

Acest proiect face parte din programul “Andrei citește”, care a apărut în momentul când Andrei s-a transformat într-o steluță. Copiii mei de clasa a treia au fost foarte impresionați când au aflat povestea Steluței, care dorește să exploreze și să învețe despre lume, să descopere magia vieții de pe Pământ. Cel mai mult i-a impresionat când au aflat că Steluța-Andrei va privi prin ferestre la ei, la copiii care citesc.

Și uite așa, încet, încet, alături de Steluța am început să explorăm lumea magică a emoțiilor, alături de alți peste 6000 de copii și 300 de cadre didactice.

Proiectul național ”Steluța în căutarea Magiei tale” inițiat de Asociația ”Andrei suntem toți” s-a derulat pe parcursul a 13 săptămâni, din 15 septembrie -15 decembrie 2021 și a constat în implementarea la clasă a 5 activități pentru elevi, oferite de organizatori. Fiecare activitate a abordat o emoție diferită și lucrul cu acesta. Am participat la cele două formări pentru cadrele didactice, un webinar online “Steluța în căutarea Magiei tale” și o conferință națională cu tema “Poveștile în viața copiilor”. Împreună cu părinții elevilor am participat la un eveniment de educație parentală, cu tema “Dezvoltarea emoțională a copiilor prin povești”.

Activitățile acestui proiect reprezintă un adevărat sprijin în activitatea creativă, pe care cadrul didactic o desfășoară la clasă, cu scopul de a dezvolta abilitățile socio-emoționale ale copiilor.

Dezvoltarea timpurie a abilităţilor socio-emoţionale contribuie la adaptarea socială și școlară a copiilor, la reușita școlară. O dată conturate trăsăturile de caracter, se pun bazele formării și dezvoltării armonioase ale adultului de mâine.

            Prima activităte a constat în lecturarea cărții ”Steluța”. Cu multă emoție și curiozitate am descoperit Steluța, care ne-a însoțit în călătoria noastră prin toate activitățile proiectului, în discuțiile noastre despre emoțiile pozitive și negative, despre responsabilitatea și consecințele acestora.

Am participat la toate activitățile proiectului. Împreună am explorat TRISTEȚEA, am descoperit vocea interioară/unicitatea personală, am trăit CURIOZITATEA, ne-am manifestat IUBIREA, RECUNOȘTINȚA, CURAJUL. Toate discuțiile de la clasă și exemplele concrete de situații i-a ajutat pe elevi să se înţeleagă mai bine şi să se dezvolte din punct de vedere emoţional.

La final de proiect, elevii au aflat că pot avea mai multe sentimente/emoții în același timp, au învățat să fie mai receptivi la nevoile lor emoționale, au găsit cuvintele cele mai potrivite care să exprime emoțiile. Totodată, elevii au avut ocazia să se cunoască mai bine între ei și relațiile intercolegiale să se îmbunătățească. Cu toții au conștientizat că e firesc să avem atât emoții pozitive, cât și emoții negative, important să le recunoaștem și să le putem gestiona. Activitățile din proiect au contribuit și la creșterea empatiei.

Prin cuvinte, prin discuții și prin desen elevii mei au împărtășit momente din viața lor, când le-a fost frică, când au dat dovadă de curaj, când și cum și-au manifestat iubirea, despre idealul lor, despre ceea ce ar vrea să spună întregii lumi.

            Toate lucrările realizate în cadrul acestui proiect au alcătuit o uriașă și unică expoziție națională, virtuală. Vizitarea acesteia a fost un moment încărcat de emoții, de mare bucurie, satisfacție, când fiecare elev și-a văzut propria lucrare.

La final, în cadrul primei ediții al acestui proiect național educațional de dezvoltare socio-emoțională ”Steluța în cautarea Magiei tale” am participat la Concursul de poveste, poezii și bandă desenată. Unii dintre elevi au scris povești, poezii, au desenat, iar alții au jurizat. Lucrările premiate cu locul I la fiecare secțiune sunt publicate într-o carte electronică, care face parte  dintr-o serie de trei E-book-uri, care s-au lansat în 29 iunie 2022:

“Steluța alături de mine – povestea continua. Colecția de poezie”

ISBN: 978-606-95187-6-2

https://4afora.com/product/colectia-de-poezie-copii-ebook/

“Steluța alături de mine – povestea continua. Colecția de proză”

ISBN: 978-606-95187-5-5

https://4afora.com/product/colectia-de-proza-scrisa-de-copii/

“Steluța alături de mine – povestea continua. Colecția de banda desenată”

ISBN: 978-606-95187-7-9

Cele trei lucrări care au obținut locul I și care au apărut în cele trei E-book-ri sunt:

  • Concursul de poezie, elevul Culda Patrick, cu poezia ” Eu și Steluța”;
  • Concursul de proză, eleva Crișan Maia, cu lucrarea ”Steluța alături de mine”;
  • Concursul de bandă desenată, eleva Birta Iulia, cu lucrarea ”Steluța”.

Îi felicit pe toți copiii și le mulțumesc pentru creativitate și deschidere, pentru modul în care au dus mai departe moștenirea pe care ne-a lasat-o Andrei și anume să explorăm lumea magică a emoțiilor.

Mulțumesc părinților pentru susținere, pentru aprecierea activităților desfășurate, și nu în ultimul rând, pentru că au participat cu mare interes la lectoratul național cu părinții organizat în cadrul proiectului!

                                                                                                             Simona Bunta


Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” - Oradea | Copyright © | Toate drepturile rezervate.
Web design realizat de Weblike PRO.