Skip to main content

Proiect eTwinning WE LOVE ALL ANIMALS

PROIECTUL ETWINNING ” WE LOVE ALL ANIMALS ”

Am înscris școala noastră pe platforma eTwinning în august 2018 din dorința de a face schimb de experiență cu alți profesori din alte țări, de a ne implica în parteneriate și proiecte internaționale.

Pe platforma eTwinning dascălii școlilor din ţările participante, comunică, colaborează, demarează proiecte şi realizează schimb de informaţii. Totodată avem ocazia de a cunoaște alte sisteme de învățământ.

Așa am demarat Proiectul eTwinning ,,We love all animals”  în parteneriat cu 42 de școli din Turcia, Polonia și România. Cei mai mici participanți din școală sunt elevii clasei pregătitoare C, coordonați de doamna prof. înv. primar Simona Bunta.

În  calitate de fondator și administrator al proiectului, am invitat  și elevii din clasa a III-a C, îndrumați de prof. Carla Istvanovicz și elevii clasei a VII-a D, diriginte prof. Alina Deliman.

Activitățile propuse și desfășurate sunt interesante, potrivit vârstei copiilor. Ei participă cu încântare, învață lucruri noi, își formează deprinderi de lucru cu calculatorul, exersează limba engleză, se amuză, lucrează în echipă, învățând unii de la alții într-un mod atractiv, colaborează și comunică cu elevi din alte țări. În derularea activităților se utilizează mijloace moderne și sunt completate cunoștințele elevilor de la clasă. Lucrând în echipă în cadrul proiectului, elevii află lucruri interesante despre alte culturi și civilizații, au șansa de a vedea online cum arată alte școli și alte țări, fac schimb de idei, li se dezvoltă creativitatea.

Prin obiectivele proiectului ,,We love all animals” ne-am propus:

  • responsabilizarea copiilor în relaţia cu animalele;
  • îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză;
  • conștientizarea responsabilității față de mediu, salvarea și îngrijirea tuturor animalelor;
  • motivarea elevilor de a utiliza limba engleză;
  • îmbunătățirea abilităților de citire și scriere în limba engleză ca limbă străină, de circulație internațională;
  • creșterea gradului de conștientizare pentru prevenirea dispariției animalelor;
  • îmbunătățirea învățării în limba engleză prin utilizarea instrumentelor Web 2.

Elevii participă în mod activ și conștient la activitățile proiectului, având posibilitatea de a valoriza cunoștințele și de a-și consolida comportamente frumoase. Ei învăță să protejeze animalele și totodată să le iubească și să le îngrijească. Impactul este benefic pentru toți, mai ales că a fost prima noastră încercare de a realiza astfel de activități care ies din tiparul lecțiilor obișnuite de la clasă.

Planul proiectului:

Septembrie

  • Includerea elevilor în sistemul de înfrățire etwinning;

Octombrie

  • Concursul de logo-uri;
  • Elevii scriu o listă de animale și le clasifică în animale sălbatice / animale de companie sau animale de fermă, prin desen;

Noiembrie

  • Elevii vor vizita adăposturile pentru animale;
  • Elevii vor prezenta animalul lor preferat, felul în care arată acesta sau un animal pe care și l-ar dori să-l aibă și de ce anume le place să-l hrănească;

Decembrie

  • Elevii vor pregăti cuiburile pentru păsări și căsuțele pentru pisici

Octombrie – februarie

  • Elevii vor învăța un cântec despre animale și, de asemenea vor realiza un videoclip;

Martie

  • Un grup de elevi vor imita o specie de animale în fața clasei;

 Aprilie

  • Elevii vor evalua proiectul folosind propriile lor cuvinte, propoziții.

Prof. fondator proiect:

Simona Bunta