Skip to main content
Eco școala în săptămână verde

Eco școala în săptămână verde

SĂPTĂMÂNA VERDE (27-31.03.2023) și IDEILE NOASTRE VERZI

Săptămâna Verde este un program de educație non-formală organizat pentru prima dată în școli din România, având ca scop promovarea educației ecologice și a conștientizării elevilor cu privire la importanța protejării mediului înconjurător. Săptămâna verde reprezintă pentru noi o provocare nouă și o oportunitate de a oferi elevilor posibilități de învățare alternative și atractive.

Iată câteva dintre activitățile desfășurate de noi în Săptămâna Verde:

– VIZIONARE DE FILME, DOCUMENTARE despre PĂMÂNT, AER, APĂ, GUNOI vs. DEȘEU, DEE-uri, ce se întâmplă cu DEE-urile după colectare? Cum e reciclat un frigider? În vizită (online) la o Fabrică de Reciclare Deşeuri Electronice! Elevii au învățat despre ecologie, reciclare, refolosire, dar mai ales, despre importanța păstrării unui mediu sănătos, curat, atât pentru noi, cât şi pentru urmașii noștri;

– CONFECȚIONARE DE COSTUME DIN MATERIALE RECICLABILE și PARADA  ECO

Elevii claselor a II-a A (prof. Istvanovicz Carla), a III a D ( prof. Sabau Gomboș Adina),  a IV-a B (prof. Ienei Vasilica) și a IV-a C (prof. Bunta Simona) au prezentat costumații confecționate exclusiv din materiale reciclabile, costume deosebite, ingenioase din: carton, hârtie, plastic, nylon, rafie, materiale izolante, ziare, etc.

– Elevii claselor a II a A si a IV- a C coordonați de prof. Istvanovicz Carla și prof. Bunta Simona au fost în vizită la Stația METEO Oradea.

Gazda noastră a fost meteorologul de serviciu, domnul profesor Moș Ioan, căreia şi pe această cale îi mulţumim pentru amabilitatea şi răbdarea de care a dat dovadă în relaţia cu dinamicii noştri elevi. Vizita a fost deosebit de interesantă, mai ales pentru faptul că era o noutate pentru mai toţi elevii care au avut astfel posibilitatea de a observa principalele instrumente şi aparate de măsurare şi înregistrare a datelor climatice: termometru de aer, de sol, pluviometru, chiciurometru, roza vânturilor, anemometru, heliograf. Domnul meteorolog le-a explicat elevilor amănunţit care este rolul acestor instrumente, cum şi de ce sunt poziţionate în perimetrul observabil, de câte ori se înregistrează datele climatice, unde, când şi cum sunt transmise datele.

  • DEȘEURI FĂRĂ NUMĂR

Elevii clasei a II-a A (prof. Istvanovicz Carla) și a II – a B (prof. Mihes Mădălina) au luat parte la un experiment prin intermediul căruia au descoperit cât de mult rău facem să aruncăm ambalaje care nu ne mai folosesc, în natură.

      Când părea să se încheie sarcina de a strânge aceste ambalaje, gunoaiele apăreau din nou. Întocmai ca și în realitate, din păcate!

        Elevii au conștientizat că prevenția și grija față de mediu sunt mult mai importante decât orice acțiune ulterioară de intervenție care poate fi istovitoare și zadarnică, dacă OBICEIURILE NEPOTRIVITE ALE OAMENILOR SE PĂSTREAZĂ.

      Au strâns, au strâns, au strâns și parcă totul era ca și înainte, în scurt timp…

       O experiență pe care sperăm să nu o uite niciun copil dar nici părinții lor!       

        În concluzie, putem afirma că a fost o activitate interesantă, atractivă şi plină de învăţăminte, pe care sperăm să o repetăm şi în anii următori.

        Elevii clasei  pregătitoare C coordonați de prof. Tăut Stela au fost în vizită la Cofetăria Elidor și la piața agro de unde au cumpărat legume sănătoase. Au aflat apoi, că, și copacii au viață, ascultând cu stetoscopul cum circulă seva prin trunchi.

        Au fost și grădinări pricepuți și au plantat ceapă.  

         Elevii clasei a III-a B (prof. Baciu Andrei) au identificat plantele în natură și au discutat despre cum pot fi ele protejate.

      A fost o săptămână superbă! Bravoo copii! Mulțumim, ca de fiecare data părinților pentru implicare, pentru sprijin!

Astfel de activități îmbunătățesc motivația și implicarea elevilor în învățarea științelor și pot încuraja dezvoltarea de competențe transversale: gândirea critică, rezolvarea de probleme și colaborarea în echipă.

Coordonator Program Mondial Eco-Scoala,
Prof. Bunta Simona